counter create hit

مطالب مرتبط:

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

این نمایش از عشق سخن می گوید

« " کارد ، ترنج ، زلیخا " از عشق سخن می گوید، امید که بتوانیم پیوند دهنده ی مدل و جان فرهیختگان و هنردوستانی باشیم که به تماشای این اثر مینشینند.»کارگردان نمایش "کارد، ترنج، زلیخا" یادداشتی در اختیار ایسن ...

فعالیت هنری خواننده آکادمی گوگوش در ایران؟!

خبرگزاری فارس نوشت: خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی قصد برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» را دارد. «ارغوان» که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی (کیوریتوری ...

«پدر» از عشقی متفاوت می گوید/ پرداختن به شکاف طبقاتی در سریال

حامد عنقا نویسنده «پدر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره داستان این سریال که چندی پیش به کارگردانی بهرنگ توفیقی کلید خورد، گفت: سریال «پدر» قصه ای عاشقانه اما متفاوت دارد که درباره عشق دختر و پسری است که هیچ گاه فکر نمی کنند این عشق به سرانجام برسد. وی اد ...

رئیس جمهور لبنان با همتای عراقی خود دیدار کرد

رئیس جمهور لبنان با همتای عراقی خود دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در فرودگاه قرار گرفت.سپس روسای جمهور لبنان و عراق دیداری دوجانبه ...

چگونه می توانیم یک ایده خوب را به محصولی پولساز و واقعی تبدیل کنیم

چگونه می توانیم یک ایده خوب را به محصولی پولساز و واقعی تبدیل کنیم

سخت‌ترین بخش مخترع یا کارآفرین بودن، مربوط‌ به موارد ناشناخته است. وارد شدن‌ به زمینه‌ی پدیده‌های ناشناخته تضمینی بر موفقیت ندارد و امکان شکست در آنها زیاد است. یکی از اهداف من (نویسنده متن اصلی) از نوشتن این مقاله، صحبت درمورد مهم‌ترین جزئیات این‌چنینی است تا به کارآفر ...

انتخاب پایتخت کتاب نقطه پایان نیست؛ نقطه آغاز است 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، فریدون عموزاده خلیلی، رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره نقش برنامه‌های ترویج کتابخوانی بر سرانه مطالعه اظهار کرد: قطعاً طرح پایتخت کتاب تاثیر چندوجهی بر امر کتابخوانی ...

آغاز اصلاحات برنامه های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای از سال آینده

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آغاز اصلاحات برنامه‌های درسی این دانشگاه از مهر سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس این اصلاحات برنامه های درسی فنی و حرفه ای همه رشته‌ها و مشاغل را تحت پوشش قرار خواهند داد.دکتر ص ...

تعلل دولت در تدوین آئین نامه اجرایی مداخلات روانی در جامعه

عباسعلی اللهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه فعالیت های مشاوره و روانشناسی در بحران در کشور افزود: اولین حضور روانشناسان در بحران به زلزله ورزقان برمی‌گردد که در آن مورد ۱۰ تیم روانشناسی به محل اعزام شدند. وی در خصوص واکنش مسئولان به ورود روان ...

معرفی آثار حاضر در جشنواره فیلم های ایرانی «ویسکانسین»

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره فیلم «ویسکانسین» برای ایجاد گفتگوی فرهنگی از طریق آثار هنری تاسیس شده و در دومین دوره اش با یک برنامه متنوع برای نمایش بهترین فیلم های سینمای ایران برگزار می شود. در این دوره هفت فیلم بلند سینمایی و هفت فیلم کوتاه به نمای ...

رئیس ایفلا به ایران می آید

رئیس ایفلا به ایران می آید

گلوریا پرز سالمرون رئیس فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای حضور در ویژه برنامه هشتادمین سال تاسیس آن پاسخ مثبت داد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مظفر پاسدارشیرازی دبیر این ...

الناز شاکردوست در استودیو + عکس | الناز شاکردوست خواننده می شود؟

الناز شاکردوست در استودیو + عکس | الناز شاکردوست خواننده می شود؟

الناز شاکردوست در استودیو + عکس | الناز شاکردوست بازیگر محبوب که چندی پیش سر صحنه فیلم برداری دچار آسیب دیدگی شده بود به تازگی از بیمارستان مرخص شده است و برای بهتر شدن روحیه اش خود را ...

افزایش سینماهای حوزه هنری در اصفهان

پانزده پرده نمایش تا خردادماه سال آینده به سینماهای حوزه هنری در استان اصفهان افزوده خواهد شد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، محمود کاظمی مدیرعامل این موسسه گفت: سین ...

گیشـــــه در قـــرق قربانی ها

رجبی همین حالا و در سینماهای مختلف کشور، سه فیلم بر پرده سینماها دارد؛ «ما خیلی باحالیم»، «ثبت با سند برابر است» و «انزوا» که البته این دو مورد آخری، تقریبا به پایان اکران خود رسیده است. این مورد البته فقط به مهران رجبی مربوط نمی‌شود و در هر نوبت اکران معمول ...

ساخت جا کلیدی شیک و فانتزی با نِی!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات برای ساخت وسایل مختلف، نیازی به ابزارهای حرفه‌ای و تجهیزات مختلف نیست و می‌توان با کمترین امکانات، وسایل کاربردی و زیبایی ساخت. در این فیلم آموزش ساخت جا کلیدی با دو عدد نِی را مشاهده می‌کنید. ...

محمد بحرانی مقابل دوربین "گلشیفته" رفت

محمد بحرانی، بازیگر و صداپیشه عروسک پرطرفدار "جناب خان" در این مجموعه نمایش خانگی مقابل دوربین رفت. به گزارش ایلنا، محمد بحرانی در مجموعه موفق "کلاه قرمزی" صداپیشه عر ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.